Robert Gainley og Dr. No fra Los Angeles hadde vært kompiser lenge før de endelig satte seg ned og begynte å prate om musikk. Med noe godt i glasset, og enda noe mer godt i glasset, ble de til slutt enige om å slå sine pjalter sammen. For som de selv sier: “Hva er vel bedre enn én kjekk mann som liker fart og moro? TO kjekke menn som liker fort og moro!”
Duoens flotte big room-remikser av blant annet Imagine Dragons, Dirty South og Hayley Kiyoko (som alle toppet listene til Hypem) er blant bevisene på guttas gode kjemi. I fjor produserte arbeidsnarkomanene over ti remikser for andre artister, men det var med deres egen kjempe-hit, “Bad”, at de virkelig satte verden i fyr. Positiv, progressive house – full av sjel og originalitet. Lost King er dessuten signert til samme plateselskap som LS-klare The Chainsmokers, og har mye til felles med dem.
Bandets oppskrift var like enkel som genial. Etter å ha lagt labbene ferdig på sin første remiks sendte de ut en mail til alle management i hele verden. De valgte de første som svarte. Det skulle vise seg å være lurt, for selskapet Disruptor har spilt en viktig rolle i å spre duoens musikk. Og med solid oppbacking har ikke Lost Kings misset et taktslag siden. Momentumet deres bare ser ut til å øke i stil med gruppas fantastiske output.
Timeplanen til Gainley og Dr. No er nesten latterlig pakket med profilerte spillejobber over hele verden. Når de i tillegg fortsetter å hamre ut sjukt fengende låter som “You” og “Marathon”, fullstappet med 80-talls disco-vibber og pop-hooks, føles det ganske enkelt som om verden er iferd med å eksplodere i/av glede. Euforisk er vel ordet vi leter etter.
Lost Kings har høye ambisjoner, og er ikke redde for å fortelle verden om dem: “We are a DJ duo, so there’s already a stereotype in regards to who we are and what we can do. We want to break that mold, break those limits and become something greater than that. That’s the goal. That’s the message.”, fortalte de nylig til Billboard Magazine. Sjansen for at de får det til blir bare større og større.