Dokumentet er sist oppdatert 23.01.2023.
Disse generelle vilkårene gjelder mellom Lund Gruppen Arrangement, (heretter kalt Arrangementet) og den personen (heretter kalt Kunden) som selv eller gjennom andre foretar en bestilling på bookingside eller booking telefon med produkter til Arrangementet. Bestillingen kan gjelde hotellovernatting, billetter, kjøp av andre produkter og tjenester eller en kombinasjon av disse.
1. KUNDENS ANSVAR
Før man foretar endelig bestilling, skal man lese og gjøre seg kjent med viktig informasjon om det aktuelle produktet. Kunden er ansvarlig for at kjøpet er i henhold til ens egne ønsker.
Kunden er ansvarlig for å forsikre seg om at opplysningene i bekreftelsen er i samsvar med bestillingen.
2. VED BESTILLING AV OVERNATTING
2.1. Betaling
Alle bestillinger belastes med 100% ved bestilling og trekkes av Kundenens oppgitte betalingskort på bestillingstidspunktet.
2.2. Bestillingen
Bestillingen gjelder kun i det angitte tidspunkt som produktet er bestilt for. Antall soveplasser angir maksimalt antall personer som rommet/enheten er beregnet til, og kan ikke overskrides av Kunden. Dersom så skulle skje, vil Kunden risikere å bli avvist av hotell eller på camp, og tape leieretten og det innbetalte beløpet.
Arrangementet har rett til å endre vilkårene for bookingen dersom Kunden tilbys likeverdige eller bedre produkt.
2.3 Avbestilling og endring
I anledning Covid-19 så vil Arrangementet, hvis Covid-19 innebærer at Arrangementet i 2023 må avlyses, refundere 100% av billettkostnaden eksklusive billett-tilbyder sitt billettgebyr (eksempelvis Ticketmaster) til kunden innenfor 30 dager fra dato Arrangementet skulle vært arrangert det enkelte år.
Kunden har selv ansvar for egen avbestillingsforsikring for eventuelt å få kostnader knyttet til avbestillingen dekket, jfr. punkt 5. All bestilling er endelig og refunderes ikke uansett grunn som også gjelder ved Force Majeure tilfeller slik som krig, pandemier, streik, lockout m.m. hvis ikke annet følger av hotellets egne regler.
2.4 Reklamasjon
Eventuelle feil/mangler når det gjelder overnatting som håndteres av en tredjepart skal meddeles overnattingsbedriften umiddelbart slik at de har mulighet til å rette opp feilen.
2.5. Tvister
Arrangementet som formidler er ikke part i saken dersom det oppstår uenighet mellom overnattingsbedriften og Kunden når det gjelder kvalitet, feil eller mangler som måtte være oppstått før eller under oppholdet.
2.6 Kjøpers ansvar
Kunden skal behandle utleieobjekter med utstyr, inventar og løsøre forsiktig og etter utleiers intensjon slik at ingen skade blir påført, og påse at ingenting fjernes fra stedet. Kunden er ansvarlig for all skade og tyveri forvoldt av Kunden selv eller noen i dennes reisefølge under oppholdet. Det som blir ødelagt eller fjernet, må Kunden erstatte i sin helhet.
Kunden og andre i dennes reisefølge er pliktige til å følge overnattingsstedets generelle vilkår. Disse kan fås ved henvendelse til overnattingsstedet.
Kunden har ansvar for å tegne egen ansvarsforsikring. Se punkt 5.
3. VED BESTILLING AV BILLETTER
3.1. Betaling
Billetter betales i sin helhet ved bestilling. Kjøpte billetter refunderes ikke.
Angrerett gjelder ikke ved kjøp av billetter (jf Angrerettloven §12).
3.2. Aktiviteter med begrenset kapasitet (eksempelvis konserter, Arrangementet, Toppmøtet, eller sightseeing-turer og andre slike produkter).
Kjøpte billetter gjelder kun den dato og klokkeslett som står på bestillingen, og refunderes ikke med mindre det motsatte er angitt i beskrivelsen av det enkelte produkt. Ønsker kjøper en eventuell endring av dato og/eller klokkeslett kan man på forhånd undersøke med gjeldende tilbyder.
3.3 Tvister
Arrangementet som formidler er ikke part i saken dersom det oppstår uenighet mellom annen tilbyder og Kunden når det gjelder kvalitet, feil eller mangler som måtte være oppstått før eller under opplevelsen.
4. BESTILLING PÅ INTERNETT
Som hovedregel gjelder de samme reglene som ved pkt. 3 ”ved bestilling av billetter”.
4.1 Gjennomføring av bestilling
Etter korrekt gjennomført forhåndsbetaling skal du få en kvittering på din oppgitte e-postadresse med bekreftelse/bookingnummer, og med spesifisering av de aktivitetene du har bestilt og betalt.
Bestillingen er ikke gjennomført og ikke gyldig i følgende tilfeller:
- Kunden mottar ikke e-post med kvittering eller bookingbekreftelse / bookingnummer og detaljinformasjon om det man ønsket å bestille.
- Kortinnbetalingen avbrytes av ulike årsaker og innbetalingen mislykkes.
- Betalingen gjennomføres ikke fullstendig eller korrekt, og beløpet trekkes ikke fra Kundens konto. Dermed kanselleres den foreløpige handlekurven/ reservasjonen etter kort tid.
Kunden må sørge for å kunne nås på den e-postadressen man har oppgitt ved registrering. Kunden er ansvarlig for å ta vare på e-postbekreftelsen/billetten, og ha denne med i utskrevet eller elektronisk form på overnattingsstedet og hvert aktivitetssted som bestillingen gjelder.
4.2 Forbehold
Det tas forbehold om eventuelle trykk– eller korrekturfeil på nettsider og trykket informasjon om tilbudene Arrangementet formidler.
5. FORSIKRING
Kunden er ansvarlig for egne, relevante forsikringer som gjelder reise og Kunden-/leieforhold, herunder reise- og fritidsforsikring (inkl. avbestillingsforsikring) og reiseansvarsforsikring.
6. FORCE MAJEURE
I anledning Covid-19 så vil Arrangør, hvis arrangementet i 2023 må avlyses på grunn av Covid-19, refundere 100% av billettkostnaden eksklusive billett-tilbyder sitt billettgebyr (eksempelvis Ticketmaster) til Kjøper innenfor 30 dager fra dato arrangementet skulle vært arrangert.
Dersom arrangementet helt eller delvis rammes av en force majeure situasjon før eller under arrangementet er arrangør ikke ansvarlig for utilfredsstillende forhold eller stengte fasiliteter som eksempelvis, og ikke uttømmende, krigshandlinger, naturkatastrofe, nasjonal eller regional streik, sykdomsutbrudd, pandemier, brudd i vann eller energiforsyning, brann, nasjonale sikkerhetspålegg eller instrukser fra nasjonale eller lokale myndigheter, eller andre lignende hendelser. Arrangør har ikke refusjonsplikt eller erstatningskrav for annet økonomisk tap som oppstår som følge av force majeure hendelser eller kansellering som skyldes dette. Hver part må ta sitt tap. Arrangør har rett til å sette opp nytt arrangement for en ny periode og gjennomføre denne opp til 12 måneder etter at force majeure hendelsen har opphørt uten at dette utløser refusjonsplikt på allerede kjøpe billetter uansett grunn.
7. Endring av program
Arrangementet tar forbehold om feil i priser, beskrivelser av tjenester eller tekniske problemer som kan oppstå. Ved kansellering av en eller flere artister eller opptreder som foretas av artisten eller deres management har kunde ikke rett på delvis eller full refusjon da billetten gjelder arrangementet som en totalitet.
8. REISEGARANTIFONDET
Arrangementet, er medlem av Reisegarantifondet, og presenterer og formidler overnattingssteder, opplevelsesparker, festivaler og aktivitetssteder.
9. Arrangementets håndtering av personopplysninger
Arrangementets mål er at alle som har personopplysninger som blir behandlet av Arrangementet, vil føle seg trygg på at deres personlige integritet respekteres og at tilstrekkelig innsats blir gjort for å beskytte personopplysningene som tilbys til oss. Arrangementet behandler personopplysninger i overensstemmelse med Databehandlingslovverket (EU) 2016/679, også kalt (GDPR). Databehandlingslovverket er til for å forhindre at din personlige integritet misbrukes gjennom behandling av personopplysninger. Dine personopplysninger kan bare behandles hvis du har godkjent det, eller hvis det er støtte i databehandlingslovverket eller annen lov.
Innledning
Denne informasjonsteksten forklarer hvordan Arrangementet håndterer dine personopplysninger og hvilke rettigheter du har. Informasjonen vender seg til deg som:
Er kunden hos oss – når du kjøper billetter, besøker oss, bor på hotell gjennom oss eller handler i våre butikker og restauranter.
Er medlem av Arrangementet, tilknyttet en bedriftsavtale, har Sesongkort, Årskort, familiekort eller har en påloggings-konto til våre nett-tjenester.
Besøker vår nettside eller våre plattformer i sosiale medier, eller kobler deg til Arrangementets Wi-Fi, deltar i våre markedsaktiviteter eller kundeundersøkninger.
Medlem av Barnas Bank, eier av Bankkortet og eller med på ”Bankspillet” der informasjon er lagt inn enten på nettet eller på terminaler i parken.
På annen måte kommuniserer vi med oss, for eksempel via vår kundeservice og bestilling.
Din integritet er viktig for oss. Vi er derfor opptatt av at personopplysningene som er innhentet på vegne av deg, lagres og håndteres på en trygg og sikker måte, og i samsvar med databehandlingslovverket. Vi oppfordrer deg til å lese gjennom informasjonen nøyaktig. Har du spørsmål om hvordan din personlige informasjon håndteres, er du velkommen til å kontakte oss. Våre kontaktdetaljer er på slutten av denne informasjonsteksten.
Hva er personopplysninger?
2.1 Hvem er ansvarlig for dine personopplysninger?
Arrangementet er personopplysningsansvarlig for opplysninger vi behandler.
2.2 Hva er en personopplysning?
Personopplysninger er all informasjon som direkte eller indirekte (dvs. sammen med andre opplysninger) kan kobles til deg, for eksempel navn, bilde, personnummer, IP-adresse, samt besøks-, kjøps historikk og poeng samling m.m.
Hvilke personopplysninger håndterer vi om deg og hvorfor?
I dette avsnittet forklarer vi hvordan dine personopplysninger brukes til å gi deg relevante opplevelser, tjenester og tilbud.
3.1 Kjøp
Når du kjøper billetter, besøker oss, bor hos våre partnere eller handler i våre butikker og restauranter, vil vi håndtere følgende opplysninger du gir oss:
Ditt navn (og navn på medfølgende) og dine kontaktopplysninger.
Alder/høyde for differensiering av pris på billetter
Ditt personnummer dersom det kreves for kjøpet.
Ditt kundenummer, firmaavtalenummer og / eller Arrangementets familie/sesongkortnummer hvis du oppgir disse ved bestilling / kjøp.
Opplysninger om din besøk-, og kjøpshistorikk, for eksempel pris og tidspunkt.
Opplysninger om behov av ledsagning eller rullestolplass under reisen, når slike opplysninger er nødvendig.
Opplysninger om betaling og betalings historikk.
Opplysning av elektronisk identitet i form av e-mail osv.
Opplysning av samling av poeng og bruk av disse.
Vi håndterer dine personopplysninger for å:
Identifiser deg som en besøkende, for eksempel ved billettkontroll eller bruk av poeng i parken eller på web.
Sikkerhet i parken, da enkelte aktiviteter krever riktig høyde.
Betal for inngang, overnatting hos partnere, varer i butikk eller restaurantbesøk, inkludert betalingskortbetalinger.
Å oppdage og forhindre svindel i forbindelse med kortbetaling.
Håndter og lever det du har kjøpt i henhold til våre kjøpsvilkår, for eksempel ved å levere produktet du har kjøpt.
Varsle (via app, SMS, e-post eller lignende elektronisk kommunikasjon) om endringer i våre tjenester og produkter, for eksempel endringer i parkens program eller tilbud.
Markedsføre våre tjenester og produkter, for eksempel via e-post og tekstmeldinger.
Samle statistikk over bestillinger gjennom en forretningsavtale for rapportering til selskapet (vanligvis din arbeidsgiver).
Gi statistikk om kjøp av besøk, innkvartering og varer for å forbedre vår service
Rettslige grunnlaget for håndteringen: Vi administrerer dine personlige data for å støtte gjennomføringen av en avtale når vi vil gi tilgang, opphold og / eller produkt når vi har en gyldig interesse å bruke dine data for statistisk og markedsføring av våre tjenester, noe som sikrer betalings- og svindelforebygging, samt juridisk støtte til håndtering av innstillingsvalg, ledsager eller rullestol.
Lagringstid: Vi lagrer informasjon om deg opptil 12 måneder etter besøket, blant annet for å ha data som grunnlag for eventuelle klager eller så lenge du bruker Bankkortet. Hvis Bankkortet ikke har vært brukt innen to sesonger slettes brukeren og alle poengene.
3.2 Erstatningskrav
Når du kontakter oss med erstatningskrav, håndterer vi:
Informasjon du oppgir til oss, for eksempel navn (og navn på tilhørende) kontaktdetaljer, betalingsinformasjon, kontoinformasjon, sakshistorie.
Ditt personnummer, for eksempel når du søker om forsikringskompensasjon.
Detaljer om årsaken til erstatningskrav.
Dokumenter knyttet til saken din, for eksempel kvitteringer eller medisinske sertifikater.
Vi håndterer din personlige informasjon til:
Administrer og vurder dine krav.
Å oppdage og forhindre svindel i forbindelse med erstatningskrav.
Få statistikk om sakene dine for å forbedre tjenestene våre.
Rettslige grunnlaget behandling: Vi administrerer dine personlige data under juridisk forpliktelse når vi håndtere ditt tilfelle av skade, utførelsen av avtalen når vi håndtere påstander om produktet, og når vi har en gyldig interesse i å forbedre våre tjenester og oppdage og forhindre svindel.
Lagringstid: For å sikre sporbarhet lagrer vi dine personlige data i opptil 36 måneder etter at saken er fullført. Hvis kompensasjon er betalt i saken, lagrer vi dataene i 7 år i samsvar med regnskapsloven. Personskadeskader blir lagret til saken er avklart og data om eventuell utbetaling beholdes ubegrenset for eventuelle nye gjennomganger av saken.
3.3 Du som er Medlem/Gjest i Arrangementet
Når du er medlem/gjest i Arrangementet, knyttet til selskapsavtale, eller en påloggingskonto, eller
Når du velger å bli kunde i Arrangementet, bli en forretningsavtale, kjøpe Arrangementet og / eller opprette en påloggingskonto i våre digitale kanaler, håndterer vi:
Informasjon gitt av deg selv eller din arbeidsgiver til oss, for eksempel navn, personnummer og kontaktinformasjon, inkludert telefonnummer og e-post adresse.
Kontaktinformasjon og annen informasjon vi får fra offentlige adresseregister.
Et kundenummer eller brukernavn som vi lager for å identifisere deg i våre systemer.
Vi håndterer din personlige informasjon for å identifiser og administrer ditt kundeforhold til Arrangementet.
Rettslig grunnlag for håndtering:
Vi håndterer dine personlige opplysninger med støtte i utførelsen av avtaler for å administrere kundenes forhold til Arrangementet.
Lagringstid: Vi lagrer dine personlige opplysninger under kundeforholdet og deretter i inntil 12 måneder.
I avsnittene nedenfor kan du lese mer om hvordan vi håndterer personopplysninger, avhengig av om du er en kunde i Arrangementet, koblet til en bedriftsavtale, en Arrangementet Sesongkort, familiekort og / eller har en påloggingskonto.
3.4 Når du deltar i markedsaktiviteter eller kundeundersøkelser
I forbindelse med markedsaktiviteter (forelesninger, konkurranser, kampanjer, etc.) eller i forbindelse med kundeundersøkelser (undersøkelser og intervjuer), håndterer vi dataene du oppgir til oss, inkludert navn og kontaktinformasjon.
Vi håndterer din personlige informasjon til:
Administrer din markedsaktivitet eller kundeundersøkelse, inkludert tilbakemelding til deg.
Informer og tilbud deg nye markedsaktiviteter og kundeundersøkelser.
Hent statistikk fra markedsaktiviteter og kundeundersøkelser, for å forbedre våre tjenester.
Rettslige grunnlaget behandling: Vi administrere din personlige informasjon for våre og dine gyldige interesser som er beskrevet ovenfor (balanse av interesser) og med støtte i gjennomføringen av en avtale ved administrasjon av konkurranser. Hvis vår behandling krever ditt samtykke, vil vi innhente ditt samtykke før behandlingen starter.
Lagringstid: Vi lagrer dine personlige data som utgangspunkt for 1 måned etter ferdigstillelse av aktiviteten.
3.5 Ved tilkobling til Arrangementet Wi-Fi eller webside
3.5.1 Ved tilkobling til Arrangementets Wi-Fi
Når du kobler til Arrangementets Wi-Fi, er vi behandlingsansvarlige for kommunikasjonen som foregår for å koble til Internett, men ikke for videre behandling eller for innholdet i din kommunikasjon gjennom Wi-Fi. Når du kobler deg til Arrangementet’s Wi-Fi, håndterer du din IP-adresse, MAC-adresse, tidsstempler selv.
3.5.2 Ved bruk av Arrangementets nettsted og game sites m.m.
Vi håndterer din personlige informasjon til:
Informasjon om hvordan å integrere med og bruke nettstedet vårt, for eksempel når du Kunden overnatting. Samling av poeng, bruk av poeng og annen data linket til dette.
Informasjon om dine besøk på våre nettsteder, gjennom såkalte cookies. For mer informasjon om hvordan du bruker informasjonskapsler, se her.
3.6 Når vi har en lovlig forpliktelse
Bortsett fra det som er beskrevet i punktene ovenfor, håndterer vi i noen tilfeller dine personlige opplysninger når vi er pålagt ved lov, for eksempel på grunn av vår regnskapsplikt, eller på anmodning fra myndigheten.
Hvor lenge skal vi lagre dataene dine?
Dine personlige data lagres bare så lenge det er nødvendig for å oppfylle formålet med behandlingen, eller så lenge vi har tillatelse til å lagre dem under loven. Så blir informasjonen din slettet eller uidentifisert sikkert slik at de ikke lenger kan knyttes til deg. Les mer om hvor lenge vi lagrer dataene dine under hver seksjon i kapittel 3.
Til hvem gir vi informasjonen din?
Arrangementet selger aldri informasjonen din til en tredjepart. Vi kan imidlertid avsløre dine personlige opplysninger til følgende kategorier av mottakere:
Produsenter, både innenfor og utenfor EU / EØS, som for eksempel IT-tjenester, annonseringstjenester, håndtering av kundeservice spørsmål eller utfører remittering og kreditt på Arrangementets vegne.
Partnere i og utenfor Norge, for eksempel for å autentisere sesong billett eller medlemskap.
Eventpartnere slik at de kan gjennomføre arrangement og av andre årsakene som er beskrevet i deres retningslinjer for personvern.
Hvis du Kunden eller reiser gjennom selskapsavtaler kan informasjon om kjøp- og reisehistorie bli overført til selskapet vi har en avtale med (vanligvis arbeidsgiver).
Banken din når du autentisere deg selv med Bank ID, betale med kort eller med Vipps.
Andre mottakere når det kreves ved lov, annen grunnlov eller myndighetsavgjørelse.
Mottakere som håndterer personopplysninger på Arrangementets vegne har inngått en Databehandlingsavtale med oss slik at vi kan sikre at dine data blir håndtert riktig og trygt. Hvis vi bruker leverandører som behandler personopplysninger på vegne av oss utenfor EU / EØS, vi tar spesielle forholdsregler, for eksempel inngå avtaler som inkluderer standardiserte klausuler for dataoverføring vedtatt av EU-kommisjonen og tilgjengelig på EU-kommisjonens hjemmeside.
Når din personlige informasjon er delt med en mottaker som har et selvstendig ansvar for personopplysninger, for eksempel en regjering eller en bank, gjelder mottakerens retningslinjer for personvern og informasjon om dataforvaltning.
Hvordan beskytter vi dine personlige opplysninger?
Din integritet er viktig for oss, og derfor legger vi sikkerhet i fokus. Vi tar skritt for å beskytte dataene dine i samsvar med databeskyttelsesforskriften og etablerte retningslinjer for informasjonssikkerhet. Dette betyr at vi har prosedyrer og regler for databeskyttelse, for eksempel at vi sender informasjon på en sikker måte, og sikre at ansatte har bare tilgang til de dataene de trenger for å utføre sitt arbeid.
Om cookies
Når du besøker nettstedet vårt, kan vi også samle informasjon og informasjon om deg ved hjelp av såkalte cookies. For mer informasjon om hvordan du bruker informasjonskapsler, se her
Dine rettigheter
Du har visse rettigheter i henhold til databeskyttelseslovgivningen. Hvis du ønsker å bruke noen av dine rettigheter, vennligst kontakt oss gjennom kontaktinformasjonen i neste avsnitt.
Tilgang til informasjonen din – du har rett til å få en bekreftelse på om vi behandler dine personlige detaljer og et utdrag av dataene behandles.
Be om korreksjon – Du har rett til å få feil informasjon korrigert.
Forespørsel om å bli slettet – Du kan under visse omstendigheter fjerne informasjonen din.
Protestere mot behandlingen som støtter seg på vår lovmessige interesse og behandling av direkte markedsføring – du har rett til å protestere mot behandlingen av dine personopplysninger eller begrense denne behandlingen.
Data Portability Rights – Du har rett til å kreve at personopplysninger flyttes fra oss til et annet selskap, myndighet eller organisasjon. Denne rettigheten er begrenset til informasjon gitt til oss fra deg.
Hvis du vil vite mer om personvernlovgivning og dine rettigheter, kan du lese mer her: https://www.datatilsynet.no
Arrangementet har et personvernombud (“DSO”) for å sikre at Arrangementet håndterer personopplysninger på en lovlig, riktig og transparent måte.
Hvis du tenker på at vår behandling av dine personlige opplysninger ikke er i samsvar med lovgivning for beskyttelse, kan du kontakte oss, se kontaktinformasjon nedenfor. Du har også rett til å klage til Datatilsynet.
Hvordan motvirker du elektronisk direkte markedsføring?
Arrangementet kan bruke din e-postadresse eller mobilnummer for direkte markedsføring. Hvis du ikke vil at vi skal bruke e-postadresse eller telefonnummer for direkte markedsføring, kan du kontakte oss for å fjerne dataene.
Kontakt oss nedenfor:
Du kan også følge linken nederst på nyhetsbrev eller andre meldinger fra Arrangementet velge at du ikke vil ha e-post fra Arrangementet.
Kontaktinformasjon
Arrangementet (Org 991 085 424) er datastyreenheten for behandling av personlige data. Hvis du vil ha mer informasjon om hvordan dine personlige opplysninger behandles, korrigeres eller slettes, vennligst kontakt oss